KAATSU-træning: Min træning

KAATSU-træning: Min træning

KAATSU-træning: Min træning

Torsdag den 5. december, dagen hvor BODIL raserede Danmark, fik jeg afprøvet første omgang armtræning med KAATSU/okklusion. Det gav et ret godt pump i armene, hvilket nedenstående billede fint viser:

kaatsu

Træning bestod af dips (10×5) supersættet med EZ fatgrip curls (10×5) med 75 sekunders pause mellem sæt efterfulgt af rope pushdowns (4×10-12) supersættet med DB incline curls (4×10-12) igen med 75 sekunders pause.

Indledningsvist var det svært at få strammet mine wraps, så de hverken gjorde ondt eller var for løse, men jeg tror, jeg ramte det nogenlunde. Dog er højre biceps mere brugt i dag end venstre 🙂

IMG_1728

Ud over det faktum, at jeg kørte en del tempomanipulation, så oplevede jeg også, at mine arme blev hurtigere trætte. Læg dertil, at de nærmest hævede op under mine pauser, blev en smule rødlige/blålige og jeg fik blodsprængte øjne, så tror jeg nok, det havde en eller anden effekt.

I dag har jeg ømme arme (DOMS – Delayed Onset Muscle Soreness), hvilket man ofte får af en ny type stimuli til en muskel, men eftersom jeg er forholdsvis konditioneret til at træne arme, kunne det godt være på grund af KAATSU-elementet. Det er ikke en indikator for ret meget andet end, at du har påført musklen en ny stimuli dog.

Vi må se, hvad den næste måned bringer på køllefronten: Ingen køller uden kage.

Skriv et svar