Hjem » Så meget betyder alkohol for din diæt

For den almindelige “bodybuilder”/motionist/vægtløfter/what ever er det ganske normalt at drikke alkohol på ugentlig basis (oftere/sjældnere for nogle), men hvis du forsøger at blive sommercut, kan det måske være en god ide at tænke sig lidt om i forhold til, hvad der kommer indenbords.

Nedenstående grafik viser, hvor mange kalorier almindelige drinks indeholder, og hvis du så prøver at addere dit eget alkoholforbrug på en våd aften, så kan du nok se, at det hurtigt løber op.

Fem øl og fire rom og cola indeholder eksempelvis: 5 x 155 kcal + 4 x 248 kcal = 1.767 kcal fra alkohol (og lidt sodavand). Og det er altså fra klokken 20 og frem til klokken 04 – et tidspunkt hvor de fleste måske ikke ligefrem fylder sig med mad.

Det svarer til dagsindtaget for en almindelig kvinde og cirka 75 % af dagsindtaget for en almindelig, relativt utrænet mand. Ja, du kan sikkert håndtere flere kalorier end den gennemsnitlige person, men fylder du 25 % ekstra kalorier (fra alkohol, som metaboliseres markant anderledes i kroppen end mad) på et par gange i måneden, kan din diæt hurtig begynde at stagnere (eller blive til et bulk 😉 ).

Kilde: https://www.12wbt.com
Kilde: https://www.12wbt.com

Skriv et svar