Forside » Ugens træning: Uge 14, 2018

Ugens træning: Uge 14, 2018

Sorry – jeg har været dårlig til at opdatere min træning (og hvordan skal du så få inspiration til din?), men nu kører vi igen!

To træninger sidste uge og to træninger ugen forinden – det er udbyttet på hele 14 dage. Men ved du hvad? Det gør ikke så meget, fordi det blandt andet skyldes, at L og jeg har været i London i påskeferien. Og selvom vi burde have haft svømmefødder og snorkel med, så var det en skøn tur!

Hvordan ser det så ud i sidste uge? Jamen, jeg nåede faktisk fire styrketræninger og 10 km løb, hvilket jeg er rigtig glad for. Mit mål er fire styrke-pas ugentligt, og så vil jeg gerne op på små 15 km løb per uge – men sidstnævnte har nok lange udsigter 🙂

Som altid er det helkropstræninger, og du får øvelser, sæt og gentagelser, så du selv kan prøve træningerne.

Du finder video af øvelserne her: https://www.youtube.com/channel/UCEXRTkDcJtkOfpFA-7Dri2g

Ugens træning uge 14

Tirsdag: Styrketræning + løb

Fik kørt en hurtig omgang igennem om morgenen bestående af:

A1) Squat 3×6-10

A2) Pull ups 4×4-8

B1) DB incline BP 3×6-10

B2) Lying leg curls 3×6-10

C1) Standing calf raise i smith 3×6-10

C2) BB close-grip bench press 3×6-10

D) 3k run

Onsdag: Styrketræning + roning

Brugte dagen på at arbejdsmiljørepræsentantuddannelsen, og da L skulle mødes med en god veninde, blev det til træning alene i Fitness World. Fordi jeg havde haft en del fridage inden for de sidste par uger, ville jeg ikke lige gå amok to dage i streg, så jeg lavede en kort omgang:

A) Deadlift 3×3-5

B1) Dips 3×10-14

B2) BB bent over rows 3×10-14

B3) BB walking lunges 3×6-8

C) Roning

400 meter, 1:10 pause

200 meter, 35 sekunders pause

100 meter, 10 sekunders pause

200 meter, 35 sekunders pause

400 meter, done

Fredag: Styrketræning

A) Leg press 4×10-12

B) DB bench press 4×8-12

C1) BB good mornings 4×8-12

C2) Kipping pulls ups 4×8-12

D) DB hammer curls 3×10-15

E) Pushdowns, straight bar 3×12-15

F) Seated calf raise 3×10

Lørdag: Styrketræning

Pressede lige en træning ind, da vores planlagte søndagstræning ville have været umulig at få gennemført 😛

A) Hang power snatch 5, 3, 2

B) Hang snatch 3×3

C) Front squat 4×4-6

D) BB bench press 4×10

E) Lying leg curls 4×8

F) Smith standing calf raise 3×8-10

G) Pulldown rows 4×10-12

H) Seated calf raise 3×8

Søndag: 5 km løb

Det gode vejr skulle nydes, så efter en lækker fødselsdagsbrunch og sidenhen eftermiddagskaffe med tilhørende studenterbrød (yndlingskage – lige efter trøfler), smuttede L og jeg ud på 5 km løb i dejlig natur og høj solskin. Iøvrigt første løbetur med shorts og t-shirt!

Håber I får en herlig uge!

Andre indlæg i serien: Ugens træning uge 10

One comment

Skriv et svar